Rekrutacja trwa od 1.09.2025 do 31.10.2025
Zarejestruj się.:
Informujemy, że rekrutacja na studia podyplomowe Administracji Publicznej i Zarządzania zostaje przedłużona do końca października 2025 r..
Jeśli zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów na studia (tj.15 osób), studia zostaną uruchomione od połowy listopada 2025 r. i potrwają do końca czerwca 2025 r.
W przypadku zbyt małej liczby chętnych nowa rekrutacja rozpocznie się w styczniu 2025 r., a zajęcia rozpoczną się w marcu 2026 r. i potrwają do lutego 2027r.
Ostateczna decyzja dotycząca uruchomienia studiów zostanie podjęta pod koniec października i wtedy też zostanie przekazana zainteresowanym.
Cel studiów:
Studia podyplomowe stanowią formę kształcenia przeznaczoną dla osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych. Podyplomowe Studia Administracji Publicznej i Zarządzania skierowane są do kadry kierowniczej administracji państwowej, rządowej i samorządowej oraz do wszystkich tych, którzy tematyką administracji publicznej, jej organizacją i formami zarządzania są zainteresowani.
Wykładowcy:
Wykładowcami studiów są pracownicy badawczo – dydaktyczni WPiA, sędziowie sądów administracyjnych i sądów powszechnych oraz pracownicy administracji publicznej.
Data rozpoczęcia: październik
Czas trwania studiów:Dwa semestry. Zajęcia prowadzone są w soboty od 9:00-17:00, średnio dwa razy w miesiącu, ćwiczenia i warsztaty w formie stacjonarnej, wykłady w formie zdalnej.
Opłata za semestr: 1400 zł
– opłata za semestr I: płatne do 31.10
– opłata za semestr II: płatne do 31.03
Warunki ukończenia studiów:
Warunkiem ukończenia studiów jest uczestnictwo w zajęciach oraz zaliczenie wszystkich przedmiotów.
Ramowy program studiów:
Podstawowe pojęcia prawoznawstwa,
Elementy prawa administracyjnego materialnego,
Nadzór i kontrola w administracji publicznej,
Odpowiedzialność w administracji,
Ustrój administracji publicznej,
Postępowanie administracyjne,
Postępowanie egzekucyjne w administracji,
Instytucje i źródła prawa w Unii Europejskiej,
Prawo pracy z prawem urzędniczym,
Finanse publiczne,
Tworzenie prawa miejscowego,
Metodyka rozwiązywania problemów zarządzania,
Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej,
Umowy w administracji,
Etyka w administracji,
E-administracja.
Dokumenty, które należy złożyć:
– podpisany przez kandydata formularz zgłoszenia na studia,
– podanie o przyjęcie na studia,
– zgoda na korzystanie ze środków komunikacji elektronicznej,
– kserokopia dyplomu ukończenia studiów (oryginał do wglądu dla pracownika uczelni),
– umowę o warunkach odpłatności za studia podyplomowe.
Wszystkie dokumenty znajdują się systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów.
Kierownik studiów:
dr hab. Ewa Pierzchała, prof. UO
Sekretarz studiów:
mgr Kinga Jerczyńska-Sałata, mgr Natalia Lichowicz
telefon: 77 452 75 34
adres: Katowicka 87a, pok. 2.2, 45-060 Opole
e-mail: kinga.jerczynska@uni.opole.pl